zondag 6 december 2009

Kerstvoorbereidingen

Sinterklaas is voorbij en nu mag "men" aan de kerstvoorbereidingen beginnen.
Langzaam zie je overal meer kerstversieringen verschijnen. Op openbare plaatsen, zoals in de stad is die al een tijdje aanwezig, zoals hier op het plein.
De kerstboom moet nog geplaatst worden, dat zal deze week waarschijnlijk gebeuren.
Mijn kerstquilt voor dit jaar, de schele elfjes, is al bijna klaar. Nog 1/3 doorquilten en dan de bies en het tunneltje. Ziet er naar uit dat het lukt. Ik hoop hem volgend weekend aan de muur te hebben.
De dozen van de kerstal staan al klaar om uitgepakt te worden. Dat is echt een feestje op zich, als je die prachtige beelden van Jim Shore ziet. Heerlijk, ze mogen weer een maandje staan.


Afgelopen week begonnen met een paar kerstboompjes voor mijn poppenhuis. Niet gewone, maar van hout.
Klaar zijn ze nog lang niet, ze staan hier te drogen.
Het idee heb ik uit 101 ideeen. Daar staan altijd zulke leuke dingen in. Die werk ik dan om in 1:12.
Nu ik weer voorzichtig bezig met met mijn 1:12 hobby, vind ik daar veel leuks in. De boekjes heb ik niet bewaard, maar gewoon die dingen uitgescheurd die ik wil gebruiken. Ik koop ze er speciaal voor. Net als Ariadne at Home.
Dat is inmiddels een lade vol. Veel leuker dan alles gewoon te kopen.
Quilke bleef de hele dag lekker lui liggen. Vrij normaal voor een regendag. Dan zijn de honden
veel rustiger dan normaal. Geen idee wat er de reden van is, maar het feit ligt er. Misschien zoekt iemand dat ooit eens uit.


Groetjes en veel plezier vast met de kerstvoorbereidingen.




Geen opmerkingen: