maandag 19 mei 2008

Heel rustig

Het is heel rustig hier op het plein. De afgelopen dagen hebben we kunnen genieten van een tiendaagse kermis, 2 dagen braderie en een muziekfestival. Het is weer voorlopig mooi geweest. Het plein is leeg en opgeruimd en vooral is het heeeeeeeeel rustig.
Quilke mag sinds vandaag weer in het park uitsjeezen. De snee is nog niet bedekt met eelt, maar het moet maar. 10 dagen een jonge levenslustige hond zonder behoorlijke beweging is echt wel het uiterste.

Gisteren een foto genomen van mijn "boom" in mijn plantenbak. Hij doet het goed. Hij is nu 80 cm. hoog. Ik heb hem getopt, zodat hij wat sneller zijscheuten krijgt. Er staat nog een klein beginnend boompje naast.
De hortensia knoppen groeien hard. Ik hoop niet dat net als vorig jaar ineens een storm komt als de bloemen uit zijn. Er zijn toen veel takken gaan hangen en niet meer overeind gekomen.

Heb wein ig aan mijn hobby's gedaan, mede omdat ik flink aan het ruimen ben. Zakken vol gaan naar de kringloop en de vuilnisbak. Zelfs quiltlapjes en patronen ben ik aan het opruimen.
Het houthoekjeshuis heb ik afgelopen week wel in de verf gezet. Toen ik er mee klaar was, geverfd en droog toen begon de regen. Was netjes uitgezocht.
Ook ben ik met mijn nicht begonnen aan een groot borduurwerk. Welliswaar in één kleur, maar voor mij beslist een uitdaging. Heb al zolang niet meer echt geborduurd. Maar het went snel. Inmiddels al aan de derde cirkel begonnen. We spreken elke week af wat we gaan doen. De ene keer heeft Annie de keus, de andere keer ik.

Zaterdag werd ik verrast door een stel nieuwe Beanies. www.ty.com.
Van die kleine vleermuis wist ik meteen dat dochterlief die graag zou meenemen...dus is Chiel weer "even" terug gegaan en heeft nummer twee gehaald, het was de laatste.
Hij is inderdaad zondag meteen meegenomen door haar.
Had niet anders verwacht.
Zij nam daarentegen twee vingerhoedjes mee, die ze voor me had meegenomen van een roofdierenshow.
Dochterlief was met een stel vrienden en vriendinnen naar een roofvogelshow geweest op moederdag.
Ze vroeg of ik het erg vondt dat ze niet kwam.
Nee, zei ik, maar dan moet je wel een paar vingerhoedjes voor me meenemen. Dat laatste uit de gein, want op een roofvogelshow vind je dat soort rare dingen niet....
Ze waren er dus wel.
Iedereen!!! echt stom verbaasd dat IK wist dat die daar te koop waren. Ik ben flink gestegen bij haar vrienden. (lol)
Zo groeit toch steeds mijn collectie vingerhoedjes.



Ik ga maar weer eens de flats langs om planten water te geven. Eén buurvrouw is inmiddels thuis, de rest is nog op stap.
Groetjes Nanda.








Geen opmerkingen: